Søg støtte

Søg

Kommunikations-strategi

Med kommunikationsstrategien som udgangspunkt vil vi styrke fortællingen om TryghedsGruppen som en samlet samfundsaktør, samtidig med at vi fastholder vores kendskabsgrad og gode omdømme.  
 
Download kommunikationsstrategien

I TryghedsGruppen investerer vi vores tid, engagement og økonomi i at styrke trygheden i Danmark. Det gør vi gennem et aktivt ejerskab af Tryg, i vores medlemsarbejde og via TrygFondens almennyttige aktiviteter. 

Vores kommunikation er et vigtigt middel til at øge trygheden i Danmark. Det er den på to måder:

For det første som et virkemiddel i de konkrete indsatser, når vi mobiliserer og engagerer, ændrer adfærd, deler viden eller påvirker holdninger. For det andet former kommunikationen opfattelsen af os på tværs af vores målgrupper. Gennem en høj kendskabsgrad og et godt omdømme skaber kommunikationen tillid til os. En tillid, der er en af forudsætningerne for, at vi kan mobilisere og engagere og for, at vi bliver opfattet som en troværdig og eftertragtet samarbejdspartner.

Omdrejningspunktet for kommunikationsstrategien er at skabe rammer og retning for den kommunikation, der bedst understøtter, at vi kan realisere vores overordnede strategier.

Morten Jakobsen, kommunikationsdirektør i TryghedsGruppen
Med TryghedsGruppens hovedstrategi ’Fælles om et trygt Danmark’ er retningen for vores arbejde beskrevet, mens strategien ”Sammen skaber vi tryghed” udfolder TrygFondens fokus og prioriteringer frem mod 2030 og TryghedsGruppens Medlemsstrategi beskriver, hvordan vi vil nå ambitionerne på medlemsområdet.

Har du spørgsmål?

Morten Jakobsen

Kommunikationsdirektør