Donation
Forskningsprojekt
Effektiv træning – virker blended learning?
Børneafdelingen, Hvidovre hospital
Selvom læger er nyuddannede, skal de kunne vurdere og påbegynde behandling af et akut sygt barn, indtil en speciallæge eller mere erfaren kollega kan træde til. Dette projekt vil undersøge effekten af en ny type undervisningsmodul til lægestuderende i forbindelse med deres træning i det akut syge barn. Modulet er baseret på en ny lovende tilgang kaldet "blended learning", som kombinerer forskellige læringsplatforme og bl.a. omfatter et teoretisk e-learningsmodul med filmklip og tests samt et praktisk scenarietræningsmodul, hvor de studerende skal genkende og håndtere det kritisk syge barn og desuden påbegynde genoplivning af børn i alle aldersgrupper. Blended learning har tidligere vist sig som et godt og ressourceeffektivt læringsværktøj, og viser projektet gode resultater, vil det blive muligt at sikre en ensartet undervisning af de lægestuderende inden for det akut syge barn.
Tildelt støtte
636.660 kr.
2015
Modtager
Børneafdelingen, Hvidovre hospital
Region
Landsdækkende