Om donationen
KS1 på Nordstjerneskolen er et specialtilbud for børn med udviklingshæmning og infantil autisme. Ridning har tidligere vist sig at have en positiv effekt på de udviklingshæmmede børn, da ridningen gennem hestens bevægelsesmønstre forbedrer børnenes balance, koordination, kropskontrol og blodcirkulation, samtidig med at børnenes sanser bliver stimuleret. For at imødekomme børnenes behov og sikre positive oplevelser ønsker skolen at indføre én ugentlig ridetime i et helt skoleår.- Region
- Nordjylland
- Type
- Projekt
- Modtager
- Nordstjerneskolen
- Støttet beløb
- 20.000 kr., år 2017
- Delmål
- Alle med fra start
Donationsmodatagerens egen vurdering af effekten af donationen
Målgruppen
Børn
Forankring
I hvor høj grad er I lykkedes med at forankre projektet?
Det har givet eleverne et selvtillidsboost, og de nyder tiden ved hestene..
Vi har dog ikke kunne få forældrene til at fortsætte med evt. ridning i fritiden.
Mål
I hvor høj grad blev målet med jeres projekt indfriet?
Det har været en kæmpe succes med ridning i vores klasse. Mange af vores elever er gået fra at kunne sidde på en hest og blive trukket rundt. Til nu at kunne skridte rundt alene og styre hesten. Vi har endda en elevsom kan trave alene. Vi oplever også at eleverne har fået en større kropsbevidsthed og stærkere muskler.
Derudover har det også hjulpet på 1 elevs angst overfor dyr, en ting vi ikke havde regnet med på forhånd.
Så vi er meget tilfredse, og forældrene kan også mærke hjemme den glæde eleverne har ved ridning.
Aktiviteter
I hvor høj grad var de valgte aktiviteter de rigtige til at nå jeres mål?
Vi føler at vi valgte den rette fremgangs metode. Det var i hvertfald den rette løsning for vores elevgruppe.
Delmål
Alle med fra start
Alle børn og unge har brug for en hverdag med skolegang og fritidsliv i fællesskaber med jævnaldrende. Vi vil bidrage til at børn og unge, der vokser op i udfordrede familier, eller selv er udfordrede af psykiske og sociale vanskeligheder, kan leve et liv, der ligner det liv, alle andre børn og unge har.