Brænder du for lederrollen, og ønsker du ansvar for økonomistyringen og den forretningsmæssige udvikling af en virksomhed med fokus på langsigtede investeringer og almennyttige uddelinger? Så er stillingen som økonomichef hos TryghedsGruppen måske noget for dig.
Dine ansvarsområder
Du bliver en del af selskabets ledelsesgruppe og vil i stillingen referere til økonomidirektøren. Du får ansvaret for Økonomi & Regnskab, herunder ledelsesansvaret for et fagligt stærkt team bestående af fem medarbejdere med stor erfaring fra TryghedsGruppen.
Dine ansvarsområder vil spænde bredt og inkludere alle discipliner inden for regnskab og økonomistyring. Du vil desuden yde kvalificeret sparring til økonomidirektøren og resten af ledelsesteamet vedrørende såvel økonomi som andre relevante emner.
Væsentligste ansvarsområder
- Overordnet ansvar for teamets leverancer inden for områder såsom rapportering, budget, likviditetsstyring, solvens, udbetaling af medlemsbonus osv.
- Ledelse og faglig udvikling af teamet og de enkelte medarbejdere
- Måneds- og bestyrelsesrapportering samt rapportering til Finanstilsynet
- Årsrapport, herunder ledelse af hele processen i forbindelse med årsafslutning og udarbejdelse af koncernregnskab
- Kontakt til og koordinering med intern og ekstern revision samt Intern Audit
- Løbende udvikling og optimering af processer og rapporteringer
- Håndtering af skat, herunder sambeskatning med Tryg.
Din baggrund og dine kompetencer
For at få succes i rollen forventer vi, at du har:
- En relevant videregående uddannelse som fx cand.merc.aud., HD(R) eller lignende, evt. kombineret med en baggrund som revisor, samt flere års erfaring som fx Finance Director, Finance Manager, regnskabschef eller økonomichef.
- Flere års erfaring med direkte ledelse af medarbejdere.
- En stærk regnskabsteknisk værktøjskasse, inkl. IFRS-erfaring samt solid viden om skat, herunder god erfaring med at drive processer, der involverer mange stakeholders.
- Interesse for og erfaring med at designe og implementere processer såvel som med at udarbejde og opdatere forretningsgange og kontroller med henblik på at sikre finansiel compliance.
- Lyst til at være en del af den daglige drift sammen med dine medarbejdere.
Herudover er det afgørende, at du er vant til at agere sparringspartner til forretningen og vant til at have et bredt kontaktnetværk. Du har erfaring og er komfortabel med at give præsentationer for den øverste ledelse og med at fremlægge dine iagttagelser for interessenter på en letforståelig måde.
Som leder har du erfaring med at lede på en effektiv måde. Dit fundament bygger på en stærk faglig baggrund, og du har naturligt flair for ledelse samt en inddragende og kommunikerende, men også beslutningsstærk ledelsesstil.
Det anses som en fordel, hvis du har erfaring fra den finansielle sektor og evt. med regnskabsmæssig håndtering af investeringer.
Lyder det som dig?
Så hører vi meget gerne fra dig – senest den 6. november 2022.
Du kan læse mere og søge jobbet her.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Gitte Hjortskov Larsen, Recruitment Director hos Basico på tlf. 25 10 22 17 eller mail ghlarsen@basico.dk